Asiakaslähtöinen kehitys laadukkaan tuotedatan avulla
Fescon uudisti koko verkkopalvelunsa yrityksen strategisten muutosten yhteydessä. Koska tuote- ja ratkaisumyynnin ydin eli tuotetieto oli jo hyvin hallinnassa, uudistuksessa keskityttiin asiakaslähtöisen palvelun tarjoamiseen. Visuaalisen uudistuksen rinnalla luotiin kuva tärkeimmistä asiakasryhmistä sekä keinoista auttaa heitä löytämään haluamansa tuotteet, ratkaisut, referenssit sekä kaikki muu tarvittava materiaali helposti ja nopeasti. Lisäksi tavoitteena oli tarjota vahva näkyvyys myös uudelle liiketoiminnalle.
Yhteisissä työpajoissa kirkastettiin ja määriteltiin yrityksen kohderyhmät, viestit sekä kohderyhmäkohtaiset palvelupolut ja tästä kokonaisuudesta muodostui koko kehitystyön tiekartta. Toteutuksessa hyödynnettiin kaikki olemassa oleva ja relevantti tuotetieto sekä muu sivustolla ollut materiaali, joten uudistustyö rakentui aiemman tehdyn työn päälle vieden verkossa tarjottavaa palvelua merkittävästi eteenpäin. Asiakaslähtöinen kehitystyö rakensi ymmärrystä ja pohjaa myös tulevaisuuden kehittämiselle.