Asiakkaat / Aduki
Aduki on luomutuotteiden maahantuoja ja pakkaaja. Helsinkiläinen perheyritys oli Suomen ensimmäisiä Reilun kaupan tuotteiden maahantuojia ja nämä tuotteet ovat edelleen merkittävä osa Adukin valikoimaa. Omapakkaamien tuotteiden lisäksi Adukin valikoima on kasvanut luomualan edelläkävijöiden tuotteilla kuten teellä, kahvilla ja öljyillä. Pitkäaikaiset asiakassuhteet, hyvä ammattitaito ja kokemus ovatkin Adukin tae tuotteiden turvallisuudelle. Tämä asiakkaiden arvostama yritys tunnetaan myös kannustavasta ja luotettavasta työnantaja-mielikuvasta.
Projektin lähtötilanteessa Adukilla oli käytössään verkkosivusto, jossa esiteltiin pääasiassa heidän edustamien tuotteiden valmistajia. Myyntiä ja asiointia hoidettiin puhelimitse tai Whatsapp-sovelluksen kautta, jonka vuoksi asiakaspalvelu oli kuormittunut ja manuaalisten virheiden mahdollisuus oli merkittävä. Tuotetieto oli toiminnanohjausjärjestelmässä (ERP) ja sitä kautta hallinnointiin niin tilauksia kuin laskutustakin.
Tästä lähtökohdasta projektille asetettiin kaksi tavoitetta:
Suunnittelu- ja määrittelyvaiheessa keskityimme Adukin vision ja tarpeiden ymmärtämiseen. Aduki halusi tuoda tuotteet ja niiden valmistajat kattavasti esiin verkkopalvelussa, joten käyttöliittymän suunnittelussa haettiin inspiraatiota kansainvälisistä kuluttajakaupoista.
Verkkopalvelun toiminnallisuus toteutettiin B2B-liiketoiminnan ehdoin, ja verkkokauppaan pääsy edellyttää tunnusten pyytämistä Adukilta. Tämä ratkaisu keskittyy palvelemaan yrityksiä ja jälleenmyyjiä, kun taas kuluttajakauppa on jätetty jälleenmyyjien vastuulle.
Keskeistä oli, että Adukin tuotetieto on helposti ylläpidettävissä ja jaettavissa verkkosivuilla. ERP-järjestelmästä saadaan ajantasainen tuotedata, jota rikastetaan kuvilla, sertifikaateilla ja muilla tärkeillä tiedoilla e21 Business -alustan avulla.
Kattava tuotetieto mahdollistaa yritysasiakkaille vaivattoman ostamisen joko yksittäin tai myyntierittäin. Tilaukset päivittyvät suoraan ERP-järjestelmään, ja asiakastilin kautta ostaja voi tarkistaa ostohistoriansa, tallentaa ostoslistoja tai seurata tarjouksia ja ajankohtaista tietoa.
Adukin verkkopalvelu on saavuttanut huikeita tuloksia. Asiakasyritykset ovat ottaneet palvelun omakseen ja verkkokauppa on yksi parhaiten toimivia verkkokauppoja meidän asiakkaiden keskuudessa. Verkkokaupan visuaalisuus on myös erityisen onnistunut. Siinä on vahva kuluttajakaupan tunnelma, vaikka koko liiketoiminta keskittyy yritysasiakkaiden palvelemiseen.
Uuden verkkopalvelun kautta voimme palvella asiakkaita entistä paremmin ja tehokkaammin. Oli hienoa nähdä, miten luontevasti asiakkaat lopulta siirtyivät verkkokaupan käyttäjiksi.- Sara Sievinen, Markkinointi, Aduki
Adukilla oli tuotedata tallennettuna ERP-järjestelmään hieman poikkeuksellisella tavalla. Jotta tämä tuotedata on mahdollista tuoda automaattisesti rikastettavaksi verkkopalvelua varten, jouduimme integrointityössä ratkomaan uusia tilanteita. Mutta tässä onnistuttiin ja lopputulos on se, että tuote- ja tilaustiedot päivittyvät nyt automaattisesti ERP:n ja verkkopalvelun välillä.
Kanssamme saat omistautuneen tiimin, joka todella välittää liiketoiminnastasi. Olemme mukana pitkällä tähtäimellä, sitoutuneina ymmärtämään tavoitteesi ja työskentelemään kanssasi niiden toteuttamiseksi alusta loppuun.
Meistä
Työpaikat
Otamme yhteyttä sopiaksemme sinulle sopivan ajan etätapaamiselle. Ei sitoumuksia – vain ystävällinen keskustelu jossa kartoitamme mahdollisuuksia.
Kiitos! Kuulet meistä vuorokauden sisällä!
Tämä sivusto on optimoitu uusimmille selaimille ja puhelimille. Emme voi taata, että kaikki ominaisuudet toimivat vanhemmilla selaimilla ja puhelimilla.