Asiakkaat / Informa
Informa Oy on tuote- ja pakkausmerkinnän sekä tiedonkeruun täyden palvelun ratkaisutoimittaja. Yritys tarjoaa erilaisia merkintä- ja tiedonkeruujärjestelmiä sekä niihin liittyviä merkintämateriaaleja tuotteiden, tuotepakkausten sekä logististen kokonaisuuksien merkintään. Järjestelmien, ohjelmistojen ja materiaalien lisäksi yritys tarjoaa niihin liittyvät asiantuntija- ja huoltopalvelut. Oma tarrapaino, vahva toimialatuntemus sekä laaja-alainen osaaminen tekee yrityksestä luotettavan, kokonaispalvelua tarjoavan toimijan.
Informan asiakaskunta muodostuu monen kokoisista asiakkuuksista; pienistä suuriin yrityksiin. Asiakassuhteet ovat pääosin pitkäkestoisia, jolloin merkittävä osa myynnin työstä on uusinta tilausten vastaanottamista ja mahdollista tilausten muokkauksia. Projektin lähtötilanteessa asiakastyötä tehtiin pääasiassa puhelimitse ja sähköpostin välityksellä ja nämä rutiininomaiset työt söivät merkittävän osan myyjän ajasta.
Tehostaakseen erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten uusintatilauksiin liittyvää toimintaa, Informa halusi helpottaa asiakkaiden ostamista sekä tehostaa myyjien ajankäyttöä. Lisäksi tavoitteeksi asetettiin huoltopalvelun kasvattaminen. Lähtötilanteessa keskityttiin erityisesti tekijöihin, jotka parantavat asiakkaan mahdollisuuksia nähdä itse laitteiden ja materiaalien tilanne sekä helpottavat tilausprosessia.
Informalle toteutetun ratkaisun tavoitteena oli liiketoiminnan palvelullistaminen: verkkopalvelu, jossa tuotteet tukevat kokonaispalvelua asiakkaan tarpeiden pohjalta.
Toteutimme ERP-integroidun asiointialustan (extranet) sujuvoittamaan uusintatilauksia. Asiakas voi kirjautuessaan nähdä laitteet ja tilaukset, ja tilata helposti huollot, varaosat tai tarvikkeet. ERP-integraation ansiosta tilaukset menevät suoraan Informan järjestelmään, vähentäen myynnin työtaakkaa.
Palvelu tarjoaa myös ajankohtaista tietoa laitteiden huoltotilanteesta, mikä helpottaa huollon tilaamista ennakoivasti. Informan huoltopalvelu voi puolestaan suunnitella työtään tehokkaammin, kun se näkee asiakkaiden huoltotarpeet.
Informalle toteutettu verkkopalvelu tuo merkittäviä hyötyjä asiakkaalle mutta tehostaa samalla yrityksen omaa toimintaa. Asiakkaan on nyt helppo saada kokonaiskuva omien laitteiden, ohjelmistojen sekä materiaalien tilanteesta sekä tehdä tarvittavat tilaukset ajoissa ja milloin vain. Informalle hyödyt näyttäytyvät myyjien ajankäytön tehostumisena sekä huoltoliiketoiminnan kasvuna, kun asiakkaiden tilannetietous paranee ja tilausten teko helpottuu.
Palveluun liittyviin jatkokehitysajatuksiin sisätyy mm. erilaisten automaattisten hälytysten toteuttaminen asiakkaalle esimerkiksi huoltotarpeen ilmetessä tai materiaalien loppuessa.
Arvostamme aikaasi! Mikko ottaa sinuun yhteyttä vuorokauden sisällä.
Asiakkaidemme mielestä tilausten teko on nyt nopeaa ja tehokasta kun järjestelmä täyttää tehdyt tilaukset älykkäästi ja heillä on käytössä kattavat tilaushistoriatiedot ja ajantasalla oleva varastotilanne.
Uusi huoltopalvelu on vähentänyt aiemman järjestelmän edellyttämän pääkäyttäjän kriittistä roolia. Nyt koko huoltoprosessissa hyödynnettävä tieto on pilvessä, jolloin tieto ei ole enää yhden henkilön takana. Koska uuden palvelun myötä kellosepät täyttävät itse huoltotiedot verkkoon, ei aiempi pääkäyttäjä ole enää vastuussa huoltoon liittyvien tietojen selvittämisestä.
Palveluun toteutettiin mobiilioptimoitu sopimusasiakkaille kohdistettu tilausjärjestelmä, joka parantaa nykyisten asiakkaiden palvelua. Kirjautumalla palveluun asiakkaat pääsevät näkemään omat asiakaskohtaiset hintatietonsa, jolloin tilausten tekeminen on helppoa ja nopeaa, jopa ihan työmaalta.
Tämä sivusto on optimoitu uusimmille selaimille ja puhelimille. Emme voi taata, että kaikki ominaisuudet toimivat vanhemmilla selaimilla ja puhelimilla.