Asiakkaat / Knauf Finland

Ylivertainen hinnoittelu- ja tarjoustyökalu

Knaufin tavoitteena on tuottaa rakentamisen ja suunnittelun ammattilaisille alan paras asiakaskokemus. Yritys on yksi maailman johtavista rakennusmateriaalien valmistajista, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi rakennusmateriaaleja sekä ratkaisuja. Konsernilla on yli 250 tuotantolaitosta, 86 myyntiorganisaatiota ja 35 000 työntekijää eri puolilla maailmaa.

Yhteistyö Knaufin kanssa on helppoa ja mutkatonta. Yrityksen ratkaisut ovat luotettavia, testattuja ja sertifioituja, turvallisia sekä ympäristöystävällisiä.

Excel-tiedostoista modernien myynnin työkalujen käyttöön

Maailman suurimmalla kipsilevyvalmistajalla on luonnollisesti paljon asiakkaita, tuotteita ja sitä kautta asiakaskohtaista tuotehinnoittelua. Sopimushintoja hallinnoitiin aiemmin excel-tiedostojen avulla, joihin myyjät syöttivät sopimushinnat ja toimittivat sähköpostilla jokaiselle asiakkaalle erikseen. Exceleistä oli mahdollista tehdä myös printattava katalogi.

Excel-tiedostojen muokkaus ja päivitys on sekä hyvin työlästä ja aikaa kuluttavaa, mutta myös virheherkkää. Pienelläkin numerovirheellä voi olla suuri vaikutus myynnin katteeseen. Tämän vuoksi Knauf halusi modernisoida sopimushinnoittelun ja tarjoustyön työkalut.

Tarjoustyökalussa myyjä voi valita ja määritellä mm.

  • asiakkuuden,
  • sopimusten voimassaoloajan,
  • asiakkaan omien tuotteiden hinnat kappaleittain tai neliöinä,
  • rahtihinnat
  • sopimushinnaston ulkopuolisia tuotteita ja hintoja,
  • valmiit tekstipohjat tarjouksen liitteeksi
  • linkkejä ja liitteitä jne.

Yksi pidetyimmistä ominaisuuksista on tulevien hintojen viestiminen asiakkaille eli myyjä voi asentaa uusien hintojen voimaan astumisen tulevaisuuteen ja lähettää tulevan hinnaston, asiakaskohtaiset sopimushinnat huomioiden, etukäteen asiakkaille. Näin asiakkaat voivat ennakoida hinnan muutokset omassa toiminnassaan.

Myynnin johdolle läpinäkyvä raportointi

Kattava myynnin alusta eli hinnoittelu- ja tarjoustyökalun ratkaisu tarjoaa myös myynnin johdolle erinomaiset työkalut myynnin seurantaan. Myynnin seurantaa voi tehdä vaikka seuraavilla kriteereillä:

  • tarjousten listaaminen ostoprosessin eri vaiheiden mukaan (tarjottu, tilattu tms.)
  • tietoja voidaan hakea myyjittäin tai asiakassegmenteittän (myynnit, kappaleet, tarjoukset, hylätyt jne).

Erilaiset raportit antavat ajankohtaista tietoa myyntiprosessin vaiheista: niin onnistumisista kuin haasteistakin.

“Helvatin hyvin toimii! Tätä on nautinto naputella. Eilen illalla puoli yhteentoista asti ja täällä toimistolla edelleen homma jatkuu.

Ei saisi kehittää näin koukuttavia työkaluja.”

— Heikki Ilo, Myyntipäälikkö, Knauf Finland

Knauf avainhenkilöt

Kanssamme saat omistautuneen tiimin, joka todella välittää liiketoiminnastasi. Olemme mukana pitkällä tähtäimellä, sitoutuneina ymmärtämään tavoitteesi ja työskentelemään kanssasi niiden toteuttamiseksi alusta loppuun.

Meistä

Työpaikat

E21 marko rautakoura tj
Marko Rautakoura
TJ, partneri
Titiu rajanto e21 service designer
Titiu Rajanto
Palvelumuotoilija
E21 dev ops 04
Jari Mononen
Vanhempi kehittäjä