e21 Insights
Palaveri

Hyviä uutisia sinne myyntijohdon palavereihin

Yhä useamman b-to-b-palvelun myynti kasvaa nopeimmin verkossa. Se tarkoittaa, että jokaista asiakasta ja myyntitapahtumaa voi seurata. Se tarkoittaa, myös, että siitä voi oppia ja sitä voi tehostaa.

Myynnin johtaminen helpottuu.

Yhä useamman b-to-b-palvelun myynti kasvaa nopeimmin verkossa. Se tarkoittaa, että jokaista asiakasta ja myyntitapahtumaa voi seurata. Se tarkoittaa, myös, että siitä voi oppia ja sitä voi tehostaa.

Ajatellaan vaikka autokauppaa. Ennen asiakas käveli ovesta sisään, jututti myyjää puoli tuntia ja häipyi. Kertomatta nimeään tai jättämättä numeroaan. Soittele siinä sitten perään, vaikka kuinka johtaja vaatisi.

Vaan nyt on toisin: edistyneillä verkkopalveluilla saat – jos haluat – otteen asiakkaista, jotka potkivat renkaita verkossa. Voit tehdä tarjouksia segmenteittäin, myydä lisää, tarjota huoltoa ja uusia malleja... Eikä määrä ole enää este. Päinvastoin, mitä enemmän kontakteja, sitä enemmän todennäköisesti myyntiäkin.

e21 on rakentanut verkkopalveluita b-to-b-yrityksille jo 10 vuotta.

Sen kunniaksi järjestämme tänä vuonna kaksi seminaaria yritysjohdolle ja verkkopalveluista vastaaville. Ensimmäisen seminaarin teemana 28.4. on Verkkopalvelut ja b-to-b-myynnin johtaminen. Puhujina on johdon koulutuksen, rakentamisen ja autokaupan asiantuntijoita. Varaa paikkasi, kun saat piakkoin kutsun.

Kuten seminaarin otsikko kertoo, haluamme ottaa kantaa verkkopalveluiden rooliin myynnin kasvattajana.

Meillä onkin visio tulevaisuuden myyntijohdon palavereista: niissä ei katsota ajassa taaksepäin, vaan eteenpäin. Miten keräämme oikeita kontakteja, miten kasvatamme asiakkuuksia ja miten hoidamme asiakassuhteita huippuhienosti...

Myyntimiesten asialla jo 10 vuotta,
e21 Solutions Oy

Julkaistu: 16.03.2010