Ketterää ja kustannustehokasta digitalisointia
Tässä kirjoituksessa Kasperi esittelee itsensä ja oman työnsä kautta e21:n ohjelmistokehitystä, teknologiaa sekä projektien teknistä toteutusta. Konkreettinen esimerkki valaisee usein pimentoon jäävää b2b-myynnin digitalisoinnin osa-aluetta.
Palvelumuotoilulla kehitetään yrityksen vahvuuksia
Palvelumuotoilun avulla voidaan kehittää eteenpäin yritykseltä jo löytyviä toimintamalleja, mutta myös luoda uutta liiketoimintaa. Palvelumuotoilun keinoin luodaan kokonaiskuva todellisesta tarpeesta sekä suunnitellaan siihen sopiva ratkaisu tai ratkaisukokonaisuus. Kokonaisuus palastellaan tarvittaessa osakokonaisuuksiin ja kehitetään niitä yksi kerrallaan eteenpäin.
Titiu suunnittelee yritysterapeutin ottein
Zoomin, Skypen tai muiden digikanavien kanssa käytävä työpalaveri ei aina mahdollista aitoa tutustumista toiseen saati syvällistä ajatusten vaihtoa. Siksi päätimme tehdä blogisarjan, joiden kirjoituksissa esittelemme haastattelumaisesti e21:n tekijöitä. Tässä valokeilaan astuu Titiu Rajanto.
Digitaalisilla työkaluilla vauhtia myyntiin
Digitaalisten työkalujen ja ratkaisujen avulla voidaan nopeuttaa myyjien rutiininomaisia tehtäviä. Parhaimmassa tapauksessa ne voidaan osin siirtää pois myyntitapahtumasta, jolloin myynniltä vapautuu aikaa ja resursseja varsinaisille kasvokkain tapahtuville asiakaskohtaamisille.
Digitaalisin keinoin kohti uutta normaalia
B2B-myynti muuttui räjähdysmäisesti viime keväänä. Asiakkaiden ovet sulkeutuivat ja myyjille oli rakennettava pikaisesti uusia työkaluja ja toimintamalleja asiakkaiden tavoittamiseen. Eikä tilanne ole juuri muuttunut kevään myllerryksen jälkeen. Tapaamisen järjestyminen edellyttää tällä hetkellä hyviä etäyhteyksiä tai pullollista käsidesiä salkun pohjalle.
B2B-ostamisen uusi normaali
Digitaaliset kanavat ja työkalut ovat keskeisessä roolissa B2B-ostamisessa. Asiakkaat odottavat toimittajilta helppokäyttöisiä ja ostamisen prosesseihin suunniteltuja työkaluja. Digitaalisten kanavien ja työkalujen avulla suomalaiset yritykset ovat entistä kilpailukykyisempiä kansainvälisille markkinoille.
"Speedo-hetki" tuli yllättäen ja pyytämättä
Koronaviruksella on merkittävät vaikutukset henkilökohtaiseen myyntityöhön painottuvien B2B-yritysten liiketoiminnassa. Kun asiakkaat suosivat myyntitapaamisten sijaan etätapaamisia ja verkko-ostamisia, joutuvat yritysten digivalmiudet todelliseen happotestiin.
Päätitkö tilit myös verkkopalveluiden osalta?
Mitäs jos yksittäiselle verkkopalvelulle tekisi vuosittain oman tilinpäätöksensä? Kuinka monelta löytyisi asetetut tavoitteet ja seuranta? Miten kannattavuutta mitattaisiin?