Happirikasta joulua ja eloisaa uutta vuotta 2019!
Annoimme Itämerelle lahjaksi ilmaa ja ohjasimme joulurahamme Baltic Sea Action Groupille Itämeren pelastustyöhön. Happirikasta joulua!
Muistitko budjetoida markkinointiin?
Uuden palvelun lanseeraus on aina jännittävä ja mahtava juttu. Erityisesti yrityksen sisällä. Palvelun suunnitteluun ja tuotantoon on osallistunut monta henkilöä eri puolelta organisaatiota, työtä on puskettu ja ehkä käyty muutama kova kädenvääntökin. Lanseerausvaiheessa tilanne huipentuu ja vihdoin nähdään, mitä on saatu aikaiseksi. Mutta unohtuiko jotain?
Tuotevalitsimella tehokkuutta tilaus-toimitusketjuun
Ratkaisujen suunnittelu ilman automatisoituja työkaluja vaatii niin myynniltä kuin asiakkaalta paljon aikaa ja resursseja.
Kasvata myyntiä jälkimarkkinoinnilla eli after sales -palvelulla
After sales -palveluissa piilee valtava kasvupotentiaali. Kerron tästä pari konkreettista esimerkkiä.
Loppu verkkojuoksuttamiselle
Ammattiostaja, aloitatko ostamisen käyttämällä merkittävästi aikaa tuotevalintaan ja määrälaskelmien tekemiseen tuotteen valmistajan tai maahantuojan verkkosivuilla?
Kasvata messutapaamisten ja liidien määrää digitaalisin keinoin
FinnBuild 2018 -messut on tulossa! Siellä mekin odotamme tapaavamme monia kiinnostavia rakennusalan yrityksiä.
Asiakaskohtainen tuoteluettelo napin painalluksella
Nythän on se aika vuodesta kun yritykset painivat erilaisten hinnastojen, tuoteluetteloiden, esitteiden ja muiden printtimateriaalien suunnittelun ja tuotannon kanssa.
Hyvä B2B-myyjä tietää kilpailijoiden hinnat - entä hyvä asiakas?
Monet B2B-yritykset piilottavat hintatietonsa aivan turhaan. Läpinäkyvällä hinnoittelulla on mahdollista parantaa asiakaskokemusta ja palvella myös niitä asiakkaita, joihin myynnin aika ei riitä. Lue lisää.
Rakettiöljyä henkilökohtaisen myynnin rattaisiin
Miten vauhdittaa B2B asiakkaiden ostoprosessia jopa kaksi viikkoa? Lue B2B asiakkaiden erilaisista ostokokemuksista.
Onko tuotetiedon hallinta B2B-myynnin piilevä työsyöppö?
Mitä paremmin ja tehokkaammin tuotetietoa hyödynnetään, sitä tehokkaampaa (=kannattavampaa) myynti on.
Tee Amazon-strategia – NYT
Miten suomalaisten B2B-yritysten tulisi reagoida, kun hiekkalaatikolla on uusi iso kaveri?
Hyödynnä jälkimarkkinoilla piilevä kasvupotentiaali myynnin digitalisoinnin avulla
Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?
Tiedätkö, mihin myyjillä menee aikaa?
Ennen digitalisaatiota myyjien työkaluja olivat salkullinen katalogeja, nippu tilauskaavakkeita ja auto. Mutta mitä nykyään hurmataan asiakas?
Syitä vai tekosyitä – myynnin digitalisoinnin neljä estettä
Tutkimuksemme mukaan vain noin kolmannes yrityksistä tarjoaa räätälöityjä asiointipalveluja tai avoimen verkkokaupan asiakkailleen. Miksi?
Mikä myynnin digitalisoimisessa pelottaa?
Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.
Teknisen kaupan yritykset odottavat kasvua, mutta vain harvat muuttavat myyntiprosesseja
Teknisessä kaupan aamiaistilaisuudessa esittelin eri ratkaisuja, kuinka teknisen kaupan yritykset voivat automatisoida myyntiä.
Suuret odotukset, pienet panostukset
Teknisen Kaupan Liiton kanssa teettämämme Myynnin digiaste 2018 -kartoituksen loppuraportti on ollut meille hämmentävää luettavaa. Kartoitus nimittäin paljastaa myynnin odotusten ja panostusten välillä useita ristiriitaisuuksia.
Mitä termit PLM, PDM, PIM ja PCM tarkoittavat?
Tuotetiedonhallintaa kutsutaan yrityksessä usein eri nimillä, riippuen mistä näkökulmasta ja kuinka laajasti asiaa tarkastelee. Lue blogikirjoituksestamme, mitä tuotetiedonhallintaan liittyvät lyhenteet kuten PLM, PDM ja PIM tarkoittavat.
Myynti kasvaa vuonna 2018 - miten vastaat kysyntään?
Teollisuuden ja teknisen kaupan yritysten myynti kasvaa ennusteiden mukaan myös tänä vuonna. Hienoa! Mutta miten vastaat kasvavaan kysyntään?