Voisiko myyjät vapauttaa ERP-stressistä?
ERP:iä ole rakennettu myynnin työkaluksi. Sen sijaan myynnin tarpeiden pohjalta rakennettava digitaalinen ratkaisu vapauttaisi myyjien aikaa siihen, mitä he haluavat oikeasti tehdä eli ratkoa asiakkaiden ongelmia ja keskustella heidän kanssaan. Se voisi myös vapauttaa myyjät ERP-stressin kahleista.
Virheellinen tuotetieto syö yrityksesi luotettavuutta
Jos ostotilanteessa saat tuotteista vanhentunutta tai virheellistä tietoa, millaisen mielikuvan ja kokemuksen se sinulle jättää? Miten se vaikuttaa luottamukseesi yritystä kohtaan?
Mitä digitalisaatio tuo tullessaan?
Tuo ihastuttava, vihastuttava digitalisaatio! Meillä jokaisella on siitä oma käsityksemme. Osaa meistä koko sana raivostuttaa, pelottaa tai ärsyttää kun taas toisille se kuvaa toiminnan automatisointia, rutiinityön poistumista, saavutettavuutta ja oppimista. Oli niin tai näin, nostan tässä esiin kolme merkittävää digitalisaation avulla saavutettavaa hyötyä.
Tuotekonfigurointi verkossa - myyjän lyömätön työkalu
Kaikille räätälöitävien tuotteiden suunnitteluun ja myyntiin osallistuville tarjottava avoin tuotevalintatyökalu mahdollistaa tuotekokonaisuuden läpinäkyvyyden eri toimijoiden kesken. Se tehostaa merkittävästi tuotevalinnan prosessia ja vähentää virheiden määrää.
Kopioi tästä - verkkomyynnin helpot hedelmät
Mitä sanoisit, jos kertoisin, että kymmenkertaistimme äskettäin asiakkaamme verkon kautta tulevan liidihankinnan työmäärällisesti melko pienillä muutoksilla? Mutta ajatuksena aika houkutteleva, eikö? Ettei tarvitsisi aina rakentaa pyörää uudelleen, vaan kunnostaa tai päivittää vanha.
Tarjoa massaräätälöinti verkossa
Ota massaräätälöinnin avuksi verkkopohjainen Tuotevalitsin-työkalu, joka ohjaa ja tehostaa tuotekonfigurointia sekä vähentää virheiden riskiä.
Datasta tuotetietoon - hyödynnä yrityksessä jo oleva tieto
Myynnin ja asioinnin digitalisoinnin yksi kulmakivistä on tuotetieto. Sen täytyy olla laadukasta ja oikeassa muodossa. Tähän harva Excel tiedosto tai ERP-ohjelmisto taipuu. Sen sijaan niissä oleva data tulisi kääntää tiedoksi, joka aidosti tukee yrityksen liiketoimintaa ja myyntiä.
Mitä tarkoittaa liiketoimintamuotoilu? Entä ero palvelumuotoiluun?
Viime aikoina yrityksen ja palveluiden kehittämiseen liittyvät trendisanat ovat liiketoiminnan muotoilu ja palvelumuotoilu. Niitä käytetään yhdessä ja erikseen. Ristikkäin ja päällekkäin. Eri yhteyksissä eri lailla. Mutta miten ne eroavat?
Myyntijohtaja, älä unohda liidihankintaa
Ammattimainen, verkon kautta tapahtuva liidien hankinta vaatii työtä, osaamista, aikaa ja rahaa. Mutta sen tulokset saattavat yllättää hyvinkin positiivisesti. Kun pohjatyö on hyvin tehty ja koneisto alkaa toimimaan, liidihankinnasta muodostuu yrityksen kasvun moottori ja väsymätön työmies.
Tuotetiedon hallinta on merkittävä tekijä yrityksen liiketoiminnassa
Monet B2B-yritykset, etenkin teollisuuden ja teknisen kaupan yritykset elävät ja hengittävät tuotetietoa. Se on koko myynnin kivijalka. On vaikea kuvitella myyjän työpäivää ilman tuotetiedon käsittelyä.
Näin siirrät myynnin ja asioinnin ketterästi verkkoon
Käyn puhumassa B2B-myynnin ja asiakaspalvelun digitalisoinnista seminaareissa, messuilla ja räätälöidyissä tapahtumissa. Yksi kysymys toistuu lähes jokaisen esityksen yhteydessä: Mikä on onnistumisen edellytys?
60 % ammattiostajista ei halua jutella myyjän kanssa
Herättikö otsikko kiinnostusta? Toivottavasti. Voi olla, että 60 % sinunkin asiakkaistasi hakee tietoa muualta kuin myyjiltä. Ja se, miten tietoa haetaan ja mistä sitä haetaan, on B2B-myynnin yksi tämän hetken tärkeimpiä kysymyksiä. Kun tiedät, mistä asiakkaat hakevat tietoa, voit rakentaa oikeat ratkaisut tavoittaaksesi myös ne asiakkaat, joita henkilökohtainen myynti ei tavoita.
Trendien metsästyksestä kohti tavoitteellista B2B-myynnin kehittämistä
Verkko on pullollaan tietoa vuoden 2019 trendeistä. Tee sitä, tee tätä, panosta siihen, opettele tätä. Konsultit koputtavat ovella saarnaamassa omia viestejään. Uutiskirjeitä solahtaa inboxiin ja sielläkin vilahtavat uudet termit ja perehtymistä vaativat työkalut. Myyntijohdolta vaaditaan jatkuvaa uusiutumista ja uuden opettelua, etenkin jos myynnissä keskitytään trendien metsästykseen.