Ylivoimainen tarjoustyökalu B2B-myyntiin
Erilaisia tarjoustyökaluja on tarjolla lähes jokaiseen tarpeeseen. On näennäisesti ilmaisia ohjelmistoja, laajoja ohjelmistojen ekosysteemejä sekä helposti käyttöön otettavia työkaluja. Miten näistä sitten voi löytää sen omalle yritykselle ja etenkin oman yritysmyynnin tarpeisiin sopivan työkalun?
Wordpress vai räätälöity ratkaisu B2B-myyntiin?
Asiakaspalavereissa tulee välillä vastaan mietintöjä, miksi sivuston uudistusta ei tehtäisi Wordpressin avulla. Se kun mahdollistaa aivan kaiken, on ilmainen ja yleensä tekijäkin löytyy omasta takaa - se kuuluisa “veljenpoika”.
B2B-verkkokauppaselvitys: tuotetieto kriittinen menestystekijä
Juuri julkaistu B2B-verkkokaupan Ostobarometri-tutkimus osoittaa tuotteisiin liittyvän luotettavan, kattavan ja helposti löydettävän tiedon merkityksen. Erityisesti teollisuuden ja teknisen kaupan alalla ammattiostajat arvostavat tuotetiedon luotettavuutta sekä saavutettavuus- ja toimitusaikatietoja.
Teetkö digitalisaatiota vai pilipalisaatiota?
B2B-yrityksillä on usein kaksi merkittävää digitalisaatioon liittyvää haastetta. Ensimmäinen haaste on se, että suurimmat panostukset satsataan markkinointiin ja usein brändiä tukeviin digikampanjoihin. Toinen haaste on se, että liian harvalla on strategia ja toimintasuunnitelma, jossa digitaalisuus menee läpi koko yrityksen toiminnan arvoketjun. Nämä johtavat siihen, että digitaalisuus onkin kokoelma irrallisia, toisistaan riippumattomia, hankkeita, joita toteutetaan vanhan toimintamallin ja organisaatiorakenteen mukaan.
e21 mukana auttamassa Ukrainaa
Ukrainan kriisi uhkaa jopa 7,5 miljoonan lapsen elämää. Taistelut ovat jo vahingoittaneet kriittistä vesi-infrastruktuuria ja useita kouluja. e21 on mukana tukemassa Unicefin työtä lasten parissa. Yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua sodan keskelle.
Miten valita sopiva verkkokauppa-alusta?
Keskeinen vaihe B2B-verkkomyynnin kehittämisessä on alustan valinta. Vaikka päätös on tärkeä, älä lähde vertailemaan verkkokauppa-alustoja ennen kuin tiedät yrityksesi ja loppukäyttäjien tarpeet. Alusta on vain työkalu. Se ei tee puolestasi liiketoiminnallisia ratkaisuja eikä tuo asiakkaita.
Excelistä asiointipalveluun – näin digitalisoit liiketoimintaa
Erityisesti rakennustuoteteollisuudessa liikkuu valtavat määrät dataa. Tähän dataan perehtymällä on mahdollista innovoida ja rakentaa uusia asiointipalveluita, joiden avulla samanaikaisesti sekä parannetaan palvelua että tehostetaan yrityksen liiketoimintaa.
B2B-myynti verkossa
Henkilökohtaisiin suhteisiin ja läsnäoloon nojautuva B2B-myynti on pandemian myötä ottanut kiitettävän ison loikan kohti digitaalisia kanavia ja palveluita. Etämyynnistä tuli pakon edessä arkipäivää ja nyt on aika pohtia, mitä seuraavaksi tehdään. Rajoituksia poistetaan, työntekijät palaavat ainakin osittain työpaikalle. Mutta entä yhteydenpito asiakkaisiin? Mitä sille tapahtuu?
Digitaalisuus on kiinteä osa yrityksen kehittämistä
B2B-ala käy läpi koko liiketoiminnan kattavaa digitaalista murrosta. Miten digitalisaation hyödyntäminen tulee laajenemaan erityisesti toimittajan ja asiakkaan välisessä vuorovaikutuksessa eli digitaalisen asiakassuhteen ylläpitämisessä?