Kerää tuotetietoa keskitetysti idean syntymisestä lähtien
Liiketoiminnalle tärkeän tuotetiedon muodostuminen alkaa usein jo vuosia ennenkuin tuote lanseerataan markkinoille. Tieto kehittyy, laajentuu, muuttuu ja täydentyy tuotekehitysprosessin eri vaiheissa. Myös tuotetiedon kanssa työskentelevät henkilöt vaihtuvat ja prosessiin voi liittyä yrityksen ulkopuolisia henkilöitä. Tiedon ja siihen liittyvän muutosprosessin hallinta käy yrityksille sitä haasteellisemmaksi mitä enemmän liiketoiminta verkostoituu ja siirtyy kohti verkkoliiketoimintaa.
Sähköinen tuotetiedon hallinta tehostaa prosesseja ja vähentää kustannuksia
Tuotetiedon hallinnasta (product information management, PIM) onkin tullut yksi yrityksen tärkeimpiä kehitysprosesseja ja sen merkitys vain kasvaa verkkoliiketoimintaan siirryttäessä.
Tee sähköisestä tuotetiedon hallinnasta kilpailuetu!
Olemme viimeisen kolmen vuoden aikana tavanneet yli 200 teollisuuden ja teknisen kaupan alan yritystä. Ja lähes säännöllisesti hämmästyneet siitä, miten hienoja tuotteita tässä maassa on. Kilpailukykyisiä, teknisesti ylivoimaisia, ehdottomasti kansainvälisillä markkinoilla pärjääviä tuotteita. Miksi niitä ei sitten myydä verkossa? Miksi niitä ei viedä ulkomaille?