Miten valita sopiva verkkokauppa-alusta?
Keskeinen vaihe B2B-verkkomyynnin kehittämisessä on alustan valinta. Vaikka päätös on tärkeä, älä lähde vertailemaan verkkokauppa-alustoja ennen kuin tiedät yrityksesi ja loppukäyttäjien tarpeet. Alusta on vain työkalu. Se ei tee puolestasi liiketoiminnallisia ratkaisuja eikä tuo asiakkaita.
Excelistä asiointipalveluun – näin digitalisoit liiketoimintaa
Erityisesti rakennustuoteteollisuudessa liikkuu valtavat määrät dataa. Tähän dataan perehtymällä on mahdollista innovoida ja rakentaa uusia asiointipalveluita, joiden avulla samanaikaisesti sekä parannetaan palvelua että tehostetaan yrityksen liiketoimintaa.
B2B-myynti verkossa
Henkilökohtaisiin suhteisiin ja läsnäoloon nojautuva B2B-myynti on pandemian myötä ottanut kiitettävän ison loikan kohti digitaalisia kanavia ja palveluita. Etämyynnistä tuli pakon edessä arkipäivää ja nyt on aika pohtia, mitä seuraavaksi tehdään. Rajoituksia poistetaan, työntekijät palaavat ainakin osittain työpaikalle. Mutta entä yhteydenpito asiakkaisiin? Mitä sille tapahtuu?