Keräätkö tietoa vai hyödynnätkö tietoa?
Verkkoliiketoiminnan optimointi ja tavoitteiden mittaaminen ei jää kiinni järjestelmien puutteesta. Päinvastoin, järjestelmät ovat tietoa pullollaan. Mutta aikaa tiedon analysointiin ja tietoon pohjautuvaan päätöksentekoon on yhä vähemmän. Mikä siis avuksi?
Digitalisaatio murtaa organisaatiorajat ja kysyy uutta osaamista
Digitalisaatio on melkoinen koetinkivi koko organisaatiolle. Strategiat ja visiot tuppaavat olemaan löysähköä höpinää ja ”siniset meret” on löydettävä kokeilemalla ja tekemällä. Toimitusjohtajan on huolehdittava yrityksen muutoskyvystä ja integroitava kaikki ymmärtämään asiakasta. Väliportaan johtajat joutuvat yhtälailla miettimään digitaalisuuden vaikutuksia toiminnoissaan ja kaiken keskellä on huolehdittava siitä, että työntekijät tuntevat merkityksellisyytensä muutoksentekijöinä.
Mitä digitalisaatio oikeasti tarkoittaa?
Luin McKinsey’n erinomaisen artikkelin siitä, mitä digitalisaatio oikeastaan tarkoittaa. Moni alan asiantuntija määrittelee sen omalla tavallaan, poliitikot luottavat sen kykyyn tehostaa toimintaa ja vähentää kustannuksia ja jokainen yritys ja yksilö näkee ja kokee sen ympärillään...